املاک نخیل

فواید هنر های رزمی

▪ سلامت جسمی‌و ذهنی شما را بهبود می‌بخشد.

▪ خودباوری و اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند.

▪ انجام کارهای تحصیلی شما را با افزایش سطح انرژی و تمرکز بهبود می‌بخشد.

▪ تکنیک‌های برتر دفاع شخصی را فرا می‌گیرید.


ادامه مطلب

+نوشته شده در پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,سبک شوتوکان,کومیته,کاتا,فواید هنر های رزمی,,ساعت9:46توسط گورکانی | |

چربی های زائد شکم را چگونه از بین ببریم ؟

شکم انسان از عضلاتی قوی پوشیده شده که نگهدارنده امعاء و احشاء است . ورزش نکردن مرتب و روزانه ، انجام فعالیت های نشسته و مصرف کالری بیش از نیاز ، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود ؛ دراین صورت عضلات شکم ، سفتی و حالت اولیه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخیره ای شکم به حالت گره دار احساس می شود .

به علاوه، تجمع چربی درمنطقه شکم، به خصوص در خانم ها خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی را چند برابر می کند.

برای از بین بردن چربی های اضافی شکم چه کنیم؟


ادامه مطلب

+نوشته شده در پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,دانلود ,دانلودشوتوکان,سبک شوتوکان,شکم,ساعت9:34توسط گورکانی | |

روانشناسي در ورزش(اضطراب)

آيا مي دانيد علت اينكه وزنه برداري در رده تيم ملي اعزامي به المپيك وقتي روي صحنه مي رود فراموش مي كند به دستان خود گچ مخصوص بزند چيست ؟

آيا مي دانيد علت اينكه کاراته کاری در رده تيم ملي اعزامي به المپيك وقتي روي تاتامی مسابقه مي رود فراموش مي كند دستکش مخصوص خود را بپوشد چيست ؟

آيا مي دانيد علت اينكه دوچرخه سواري در رده تيم ملي اعزامي به مسابقات آسيايي وقتي در ابتدا خط استارت قرار مي گيرد چنان پاهايش مي لرزد كه نمي تواند روي پنجه ركاب دوچرخه نيرو وارد كند و از مسابقه باز مي ماند چيست ؟

مسلماً پاسخ شما شامل توضيح مسائل فني اين رشته هاي ورزشي نيست و بر روي كلمه اضطراب متفق القول هستيد .


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 13 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,سبک شوتوکان,کومیته,کاتا,اضطراب,,ساعت11:46توسط گورکانی | |

رقابت

جيو كميته يا رقابت آزاد نوعي رزم است كه مورد توجه بسيار همگان قرار دارد. اين حالت كاراته را از اشكال اوليه آن كه نوعي بودو يا «راه رزم» بود منحرف كرده و آن را تبديل به يك ورزش كرده ايت. جيو كميته مخالفان و موافقان خاص خود را دارد. قوي ترين مخالفان آن عقيده دارند كه اين روش فلسفه اوليه كاراته و عناصر آن را تحريف مي كند. به عقيده ايشان اين روش مصنوعي است و بعد مهلك بودن كاراته را از بين برده و بر خلاف روح سامورايي است كه مشخصه آن بود. در اين دسته از انتقادها اهميت بيشتر بر تمرين كاتا و تكنيك هاي اوليه داده مي شود.


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 13 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,سبک شوتوکان,کومیته, مبارزه,مبارزه ازاد,ساعت11:37توسط گورکانی | |

يك مربی همواره باید برنامه های تمرینی خود را از نظر اجرا تحت کنترل داشته باشد ، تا بتواند يك ارزیابی صحیح از برنامه های داده شده به عمل آورد و چنانچه لازم باشد اصلاحات مورد نیاز را در برنامه تمرینی خود به عمل آورد.
لذا باید در سه مرحله تمرینی يعني : گرم کردن، تمرینات هوازی وتمرینات غير هوازی ورزشکار را تحت کنترل داشته باشد تا دریابد آیا آنچه هدف برنامه تمرینی بوده است رسیده است یا خبر؟ با چند روش مي توان ورزشکار را کنترل نمود كه آیا به آن دامنه كار تعریف شده رسیده است یا خبر ؟ براي مثال وقتي به تيم دستور گرم كردن مي دهد بايد كنترل كند كه آيا واقعا بدن وي گرم گرديده است يا خير؟ يا آيا در تمرينات هوازي ورزشكار در همان حد خواسته شده كار كرده است يا نه ، زیرا ممكن است ورزشكار فراتر از خواسته مربي شدت كار را بالا برده و يا بر عكس، در آن شدت ، كار نكرده باشد.
يكي از اين روش ها اندازه گيري اسيد لاكتيك خون ورزشكار است زيرا ميدانيم در فعاليت هاي مختلف با شدت هاي گوناگون ، مقدار تجمع اسيد لاكتيك در بدن متفاوت مي باشد. اما چگونه يك مربي مي تواند در وسط تمرين اسيد لاكتيك را اندازه گيري كند ؟ پس راه آسانتري را بايد جستجو نمود.


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 13 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,سبک شوتوکان,کومیته, ضربان قلب,تمرین,,ساعت11:32توسط گورکانی | |

نه قاعده کلی مبارزه

هنرجویان رزمی می توانند استراتژی نظامی را در مبارزات و دفاع شخصی به کار ببندند

چه رابطه ای بین استراتژی و تاکتیک وجود دارد؟ ممکن است عده ای بگویند، هردو یکی هستند. ولی با وجود اینکه مرز مشخصی بین آن دو وجود ندارد، تاکتیک را با مقیاس کوچک و استراتژی را با مقیاس بزرگ اندازه می گیرند. در هنرهای رزمی، زمانهای طولانی را صرف تمرین تاکتیک می کنند و از فنون شگفت آور دستها، پاها و آرنج ها استفاده می کنند. همچنین رزمی کاران مبادرت به تمرین فنون دفاع شخصی می کنند که ترکیبی از حرکات پیچیده است و برای مبارزه با چندین حریف می باشد. و اما درباره استراتژی مذکور توسط نه قاعده کلی در جنگها تعریف شده اند.

این نه اصل در تمام جنگهای بزرگ جهان، کم و بیش وجود دارند و از کارآرایی زیادی برخوردارند. در هر جنگی، پیروزی از آن طرفی است که از این نه اصل به خوبی بهره ببرند. جالبتر اینکه، زمینه اجرایی این اصول نه تنها در میادین جنگ بلکه در مبارزات تن به تن بسیار زیاد است.


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 13 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,سبک شوتوکان,کومیته, قاعده کلی مبارزه,مبارزه,,ساعت11:23توسط گورکانی | |

نکاتی در مورد پرورش سرعت

در هنگام تقویت سرعت در اجرای تکنیک‌های خود، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

•اجرای یک تکنیک باید اساساً از لحاظ فیزیکی سریع باشد. تا زمانی که بر مدل اساسی فیزیکی (اجرای صحیح تکنیک) تسلط نیافته‌اید، سعی در تقویت سرعت نکنید. اگر نیاز دارید که درباره مکانیزم‌های اجرای یک مهارت تمرین کنید و یا آن را بدون فرم صحیح بیومکانیکی اجرا می‌کنید، امکان شما برای تقویت سرعت محدود می‌شود.


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 13 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,سبک شوتوکان,کومیته, سرعت,,ساعت11:17توسط گورکانی | |

چه کسانی مبتلا به گرفتگی عضلات می شوند؟

احتمالا بسیاری از خوانندگان، گاهی دچار گرفتگی عضلانی شده اند. درد آن فراموش ناشدنی است، و هیچکس علاقه ای به تجربه مجدد آن ندارد. در ادامه، اطلاعات لازم برای شناخت کامل گرفتگیهای عضلانی ارائه می شوند.

گرفتگی چیست؟

گرفتگی عضلانی، انقباض غیرارادی و شدید عضله ای است، که آزاد نمی شود. گرفتگیهای عضلانی، معمولا از چند ثانیه تا پانزده دقیقه طول می کشند. در موارد نادر، بیش از پانزده دقیقه هم طول می کشند. شاید یک گرفتگی، تا رفع کامل، چند بار عود کند. گاهی گروهی از عضلات، یک عضله، یا حتی بخشی از یک عضله دچار گرفتگی می شود.


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 13 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,سبک شوتوکان,کومیته, گرفتگی عضلات,,ساعت11:3توسط گورکانی | |

ترس از ضربه خوردن

 

آيا از ضربه خوردن مي ترسيد؟ اگر جواب شما منفي است، احتمالاً يا غلو مي كنيد يا معني شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته ايد. همه ما از ضربه خوردن و آسيب ديدن مي ترسيم. در واقع اين عكس العمل طبيعي بدن ما است. البته منظور از ترس آن جنبه منفي كه معمولاً در ذهن داريم، نيست. شايد بتوان با كمي واقع بيني ترس را با فدرت عكس العمل مترادف دانست. يعني بدن ما به محض برخورد با يك عامل ناشناخته يا تهديد آمييز بلافاصله مقداري انرژي آزاد مي كند. حال اگر ما براي مقابله با آن عامل خاص تعريفي داشته باشيم انرژي آزاد شده صرف انجام عمل مذكور مي گردد (عكس العمل بدن- حالت مثبت). در غير اين صورت اين انرژي خود را به صورت هاي مختلف مثل فرياد كشيدن آزاد مي كند (ترس- حالت منفي).


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 13 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,کی هون,سبک شوتوکان,کومیته, مبارزه,ضربه پذیری,,ساعت10:59توسط گورکانی | |

با سلام به شما ورزش دوستان

به دلیل اینکه مهم ترین چیز در یک دوجو(کلاس)و بین شوتوکان کاران اوس است این مطلب را ارسال کردم.انشا الله مورد پسند شما قرار گیرد.

کلمه اوس دارای معانی زیادی می باشد ودر جای جای یک  دوجو (باشگاه) شنیده می شود به همین دلیل فلسفه اوس را مطرح کرده اند.

اوس کاربرد متعددی دارد مثلا:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,کی هون,سبک شوتوکان,اوس, کاتا,فلسفه اوس,,ساعت10:25توسط گورکانی | |

سلام

2 تا عکس متحرک گذاشتم که 2 تا تکنیک رو به خوبی نمایش میده

 

 

+نوشته شده در یک شنبه 5 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,کاتا,شوتوکان کاراته,شتوکان,,ساعت10:39توسط گورکانی | |

    1- مواد هیدروکربنات چون در تأمین گلوکز و بخصوص ATP (آدنوزین تری فسفات) مورد نیاز عضلات نقش بسیار مهمی دارند؛ در ورزشهایی مانند: سبکهای کاراته کنترلی W.K.F (شوتوکان، شیتوریو، گوجوریو و وادوریو) در تقدم هستند. مواد غذایی مانند: ماکارونی، سیب زمینی، نان، برنج و ... دیر سوز هستند؛ در کبد ذخیره شده و منبع مهمی برای تولید ATP در مسابقات بحساب می آیند. مواد هیدروکربنات زود سوز مانند: شیرینیها، خرما، شکلات، عسل، مربا و .... میباشند.

 

   2- در ورزشهای سرعتی مانند سبکهای کاراته کنترلی W.K.F، چربیها (کره، روغن و ...) در درجه دوم اهمیت هستند.

 

   3- پروتئینها مانند: انواع گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و ... در درجه سوم قرار دارند.

 

   4- ویتامینها (موجود در موادی مانند: سبزیجات و میوه ها) در سوخت و ساز بدن (متابولیسم) تأثیر دارند و برعکس عقیده رایج باعث افزایش قدرت عضلانی نمیشوند.


ادامه مطلب

+نوشته شده در جمعه 3 تير 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,دانلودشوتوکان,سبک شوتوکان,برنامه غذایی, کاتا,ساعت9:25توسط گورکانی | |