فلسفه رنگ کمربند در کاراته


املاک نخیل

ترتیب رنگ کمربند در کاراته به ترتیب زیر میباشد:

۱-سفید   ۲-زرد   ۳-نارنجی   ۴-سبز   ۵-آبی   ۶-بنفش   ۷-قهوه ای   ۸-سیاه(مشکی)

فلسفه رنگ كمربند ها در كاراته:

كمربند سفید: به معنای پاكی است و جواز شروع فراگیری كاراته میباشد، سفید نشانه پاكی  صداقت  صلح و دوستی است.

كمربند زرد: نشانه این است كه هنرجو مانند جوانه ای است در حال رشد. جوانه گیاهان اوایل رشد به رنگ زرد هستند، زرد بیانگر امید و كوشش است.

كمربند سبز: نشانه ی دفاع است و هنرجویی  كه به این مرحله می رسد می تواند از خود و دیگران دفاع كند توانایی دفاع از: كاراته ، خود و دیگران.

كمربند آبی: وقتی كاراته كا از رنگ آبی بهره می گیرد به آرامش دست یافته است همچون آرامش آسمان آبی و دریا، اینك سر به آسمان كشیده و از گزندطوفانها در امان است.اینك آرامش یافته است.حالا  كاراته كا  درختی  شده  كه می تواند به راحتی چون چتری خود و دیگران را محافظت كند.

كاراته كا  با كمربند سیاه: درگیر روحیه ای تهاجمی و دنیای ناشناخته ها  است، زمانی كه به كمربند سیاه دست می یابد تازه متوجه می شود كه  بیشتر در محاصره ناشناخته ها قرار دارد. روحیه تهاجمی كه درطی سالها یافته با  آرامشی كه درطی سالها آموخته با هم او را صبور ساخته است.در مقابل ناشناخته ها با مهارتی كه در خلال سالهای تمرین یافته به پا می خیزد و به شناسایی درون خود می پردازد. روحیه ی سرسختی و تسلیم ناپذیری كه در خلال تمرینات كسب كرده  كاراته كا را  وا می دارد تا در میان ناشناخته ها  گام بردارد و با تجربیات قبلی آنها را بسنجد.احترامی كه مردم نسبت به رنگ سیاه دارند،هر كاراته كا را به سوی كشف واقعیات زندگی سوق می دهد، دارنده  كمربندسیاه  میتواند  علیه  مهاجم  و بی عدالتی  و جهل  قیام كند.


نظرات شما عزیزان:

بی نام
ساعت17:45---27 شهريور 1392
رنگ صفحه وسایتتون خیلی افتضاحه اصلن استفاده نکردم
پاسخ:سلام ببخشید یه سری از کد های بلاگ پاک شده بود و قالب دجار مشکل شده بود امیدواروم قالب جدید مورد پسند قرار بگیره


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در جمعه 13 خرداد 1390برچسب:کاتا,شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,دانلود کاتا,دانلود کاتا شوتوکان,سبک شوتوکان,ساعت19:17توسط گورکانی | |